4 Mart 2013 Pazartesi

Bir Sağlağın Sol Eliyle yazdığı Masalımsı Edebi Metinler

Kurnaz Tavuk


Bir varmış, bazen de yokmuş. Evvel zaman içinde bir kurnaz tavuk yaşarmış.Bu tavuk öylesine tavukmuş ki kendini zaman zaman bulunmaz hint bülbülü  zannediyormuş. ama ne varki bu durum pek kısa sürüyormuş. 
  
 Ne zaman kendini kurnaz hissetse içine bir tilki düşüyormuş. - tilkiler çok kurnazdır. özellikle hayvanlar arasında sinsilikleriyle tanınırlar ve tehlikelidirler. mümkün mertebe uzak durmak gerekir. Hayvanlar arasında pek sevilmez ve dışlanırlar.Ayrıca masallarda kötü karakteri temsil ederler. iyi karakterlerse bilindiği üzere tavuklardır.-  Her neyse. Konunun dışına çıkmayalım. Mayalım demişken, tavuk tam o esnada gölü pervasızca mayalıyormuş. Tilki tavuğu görmüş ve sessizce yaklaşmış:

" Bilirsin, ben oldukça sinsiyim ve seni tuzağa düşürebilecek sorular sorabilirim"

Tavuk çaresizce gıdaklamış:

" Evet tabiki... Ancak ben de zaman zaman en az sizin kadar kurnaz oluyorum"

Tilki önce miyavlamış, ya da tilkiler her ne yaparsa o sesi çıkarmış, ve:

" Neden bu gölü mayaladın? Tavuklar yoğurt yemezki..."

Tavuk ise sinsice gülmüş  sonra çılgınca kendini tutamayıp kahkahayı basmış :

" He he sanki tutacak da..."


Görüldüğü gibi her tilkiye kurnaz her tavuğa da şapşal diyemeyiz sevgili okuyucularım... Bazı tavuklar umulmadık cevaplar verebilir ve sizleri şaşırtabilirler. Sizi bu masal ile uyarmak ve önyargılarınızı bir an olsun kırmanızı sağlamanız için bu mükemmel anlamlı edebi metinleri zihnimden klavyeye serpiştirdim.
  
Tilkilere ne olursa olsun sahip çıkalım ve onları bir kürk gibi görmek yerine  el uzatalım. El uzatalım dediysem mecazi anlamda uzatalım, tilki sonuçta ısırabilir.
  


Her neyse.


SON


1 yorum:

  1. tilkiler konusundaki hassas yaklaşımınızı destekliyorum. Benim de bir tilkim vardı çok sevmeme rağmen yıllar önce bir moda akımından fena halde etkilenerek onu kürk yaptım, modası geçince de umursamazca çöpe attım onu...
    yarın taksimde yürüyüşe gideceğim hayvan haklarıyla ilgili fakat hava soğuk neticede kürk giymem gerekiyor ve kendimden taviz veremem.
    neyse hayvanları yemeyelim eziyet etmeyelim ama eğer çekici görünmek istiyorsanız kürk yapabilirsiniz.
    Saygılar.
    Panter Emel

    YanıtlaSil